شناسهٔ خبر: 175983 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

ارائه بیش از ۱۷ هزار سرویس ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای به زائران بارگاه رضوی

امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ارائه ۱۷ هزار و ۹۲۶ سرویس حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای با ۲۵۵ هزار و ۸۶۲ مسافر از روز چهارم تا چهاردهم شهریور ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن ارائه اقدامات محوری انجام شده برای زائران دهه پایانی ماه صفر به مشهد الرضا(ع) اظهار کرد: برای بازگشت زائران به شهرهای خود، برنامه‌ریزی‌ و اقدامات محوری صورت گرفت و تا به امروز بالای ۹۰درصد از زائران از طریق خطوط ریلی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای به محل زندگی خود بازگشته‌اند.

وی افزود: با ایجاد سامانه‌های پیش‌فروش و برنامه‌ریزی رزرو ظرفیت سرویس‌ها برای بازگشت زائران، خوشبختانه ۹۰ درصد از زائرانی که از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی سفر می‌کنند از طریق سامانه‌های پیش‌فروش بلیت، ظرفیت مورد نیازشان را رزرو کرده‌اند و تعداد محدودی دیگر نیز طی امروز و فردا بلیت خود را تهیه میکنند.

امانی بیان کرد: با اقداماتی که دیروز در پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد صورت گرفت، حدود سه هزار و ۱۰۴ سرویس از مبدا مشهد به سایر نقاط کشور برقرار شد که ۲ هزار و ۷۶ سرویس اتوبوس بوده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این‌که در روز شهادت امام رضا(ع)، ۴۰ هزار و ۲۵۸ خودرو سواری شخصی از مشهد خارج شدند، افزود: در اجرای این طرح ما شاهد بودیم که میانگین ترافیک ورودی به استان نسبت به سال قبل، یک درصد رشد داشته است.

وی افزود: ما در ایام دهه پایانی ماه صفر در مدت ۸ تا ۱۰ روز و به‌ صورت تدریجی شاهد ورود زائران به مشهد هستیم اما زمان خروج این زائران به‌صورت فشرده و ۲۴ ساعته خواهد بود.

امانی از زائرانی که هنوز در مشهد هستند و قصد خروج از شهر را دارند خواست قبل از مراجعه به‌پایانه از طریق سامانه‌های پیش‌فروش بلیت اقدامات رزرو بلیت را انجام دهند تا اگر سرویس مورد نظرشان موجود نیست درخواست خود را ثبت تا به ‌محض بازگشایی سرویس فوق‌العاده این افراد در اولویت ثبت و رزرو قرار بگیرند و برایشان بلیت صادر شود.